Pages


21 Ağustos 2008 Perşembe

mahmûdu's-siyer

bu hafta tarhana yaptık ve erişte kesitik bugün.. çocukluğumu anımsattı tarhana.. babannem yapardı.. serdiği tarhanadan biraz biraz alır kaçardık.. tatlı-sert kızardı o da bize.. şimdi bir tarftan robottan çekip bir taraftan atıştırdım kuruyan tarhanadan.. o günleri tekrar yaşar gibi hissettim, onun tadıyla.. erişte kesmek de annanemlerdeki günlere götürdü.. teyzemlerle sofranın etrafında hem kesip hem bitmek bilmeyen sohbetler ettiğimiz günlere..

bu tez biter mi bilmem ama böyle gidersem bitmezz.. nerdeyse her kelimenin nasıl okunduğunu sözlüğe bakmakla 600 sayfa nasıl biterki, umutsuzluğa kapılamaktayım :( inşallah sayfalar ilerledikçe sözlüklerle olan haşır neşirliğimde azalır..

eyüp sabri paşa halkın anlaması içün bir siyer kitabı yazdığından bahsediyor ama dilimiz öyle değişmiş ki kolay kolay anlamak ne mümkin. işte tezden bir kuple:
"Lakin bunlardan ekserî lisan-ı arabî ve birazları zeban-ı fârisî üzere yazılmış olduğundan ebnayı vatanımızın cüz'ü azamî istila'-i mezayalarından mahrum ve lisan-ı türkîde tasnif olunmuş olanlarından bazıları mahhsus nükte-i şinasan-ı havas olan münşeat-ı beliğa mustalahat-ı ma'kude ile tahrir olunmasıyla avam içün istikşaf-ı nikât ve mezayayı dakîkaları mahal ve ba'zıları dahi bir takım rivayet-i zaîfe ve akvâl-i sahifeyi cami' olduğundan müta'laları cümleye mûris melâl-u kelal olduğu malum olup..." işte böyle... ki burada bazı tamlamaları doğru okuyup okumadığım da şüpheli zira yazımda aralarda öyle -ı, -i gibi harfler yok..

geçen pazar hayatinin erkek kardeşinin doğum günüydü.. eşi vesilesiyle havai fişek patlattık.. fitili yakan hayati olunca ben de onunla gideyim dedim.. sonuç, fitilin tutuşmasıyla fişeklerin patlamaya başlaması bir oldu ve ben kaçarken 16 taneden sadece 2 tanesini hayal meyal görebildim :)) bayağı alçakta patladıkları için üstüme gelir diye korktum sanırım :)) böyle bir şeyi hiç beklemdiği için fişekler f.'a tam bir süpriz oldu.. hoş bir şey, herkese tavsiye ederim ama sokak arası patlatmak caiz değilmiş ;)

Hiç yorum yok: