Pages


17 Ocak 2009 Cumartesi

ağlayabiliyorsan, böyle bir şey de var..

nette dolaşırken "oflu ali" diye birine rastladım.. "resin takası" diye bir program sunmaktaymış vaktiyle.. pek çok ünlü isme fıkra anlatmış, 5000 fıkra biliyormuş, kadınların günlerine falan da katılıyormuş vs.. bütün bunların yanında 2 yıl önce verdiği röportajında "Cenaze Ağlama Derneği Yönetim Kurulu Başkanı" olduğunu öğrendim.. kendi ifadesi aynen şöyle:

<1994'te Selimiye'de caminin kapısından geçerken bir baktım adamın biri tabutun başında ağlıyor. Ama ne ağlamak. Tabutu parçalayacak. "Başın sağ olsun. Ölüye yazık olur. Böyle ağlama" dedim. Demesin mi bana "Ben tanımıyorum. Parayla ağlıyorum" diye. "Yarısını ver, ben de ağlayayım" dedim. 1995'te derneği kurdum. Ekibim 300 kişilik. Hep para kazanmış, cebinde akrep olan pintiler var, servet bırakmış. Hanım da makyajı bozulmasın diye arıyor, "Ali bey, kocam evde, ağlayabilir misiniz?" diye soruyor. Ekibi yolluyorum. Camları açıyorlar. Çatıya bile çıkan oluyor. Bir saat evde, bir saat de caminin kapısında ağlıyorlar. Mahalledeki insanlar da "Ne iyi adammış, kıymetini bilemedik" diyor. Bir kişinin bir saat ağlaması 300 milyon. Toplam 16 milyar alıyoruz. Fatura da kesmiyoruz çünkü ölüye vergi iadesi yok.>

yıldız sözlükteki birinin dilinden "doğu bölgelerimizde "ağıtçı" diye isimlendirilen aşiret mensupları tarafından yapılan işin, bir karadeniz zekası ile ticarileşmiş hali."

enteresan ne varsa, bu karadenizlilerde var :))

***
Prof. Dr. Seyyid Hüseyin Nasr 21 ocak'ta saat 14.00'de CRR'de konferans verecekmiş.. hastalıklardan mütevellit epeydir eve kapanmıştım.. buna gitmeli inşallah, mandalinle?? ;)



3 yorum:

mandalina dedi ki...

Evet evet inşallah.
Aklımda benim de.
Allah'tan bir mani olmazsa, sağlık afiyette olursak gidelim inşallah.

KeLeBeK dedi ki...

16 milyar mıııııı
bence pinti cenaze dirilip kendi kendisine ağlayabilir
"hanım bu kadar parayı kazanmaya çalışırken hık dedim gittim ben bee" diye

hulofera dedi ki...

para miras kalınca harcaması kolay olurmuş kelebek ;)