Pages


22 Temmuz 2008 Salı

"inna lillah ve inna ileyhi raciun"

bu sabah hayatinin çok sevdiği bir asker arkadaşının ölüm haberiyle uyandık.. trafik kazası.. hatalı sollama.. hayati çok kötü oldu haberi alınca, işe bile geç gitti biraz.. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.. doğmadan yetim kalan bir kız çocuğu: babası ismi "verâ" olsun istermiş.. babası: numan arıman sanırım verâ şiirinin yazarı...

***
hafta sonu kuzenimin düğünü için bursa'ya gittik, cumartesi öğleden sonra.. evvela bir kaç hafta önce almanya'dan gelen teyzemleri -belki bir daha fırsat bulamam diye- annanemlerde ziyaret ettik.. annemin yengesi de oradaydı. bu sebeple istediğim muhabbet ortamını bulamasam da ortak muhabbet güzeldi. hoş, tatlı dilli bir hanım.. annemin dayısının ilk eşi vefat edince, bununla evlenmiş ve bu hanım kendisinin çocuğu da olmayınca öncekinden olan iki çocuğunu çok güzel sahiplenmiş, çok iyi bakmış.. annanem hayır dua eder bu konuda hep.. neyse..



pazar günü önce gelini aldık, sonra düğün.. fasıl geçti bitti, teleferiğe binmeye niyetlendik.. giderken çok güzeldi.. taş çatlasın on kişi ya var ya yok.. fakat densizler heryerde, tabiiki.. küçücük aracın içinde biri sigara içmeye kalkmasın mı, bir de -havadayız bilmemkaç metre- kapıyı açmış.. dumanı da üstüme üstüme geliyor.. duramadım uyardım.. ailede hiç içen olmadığı için alışkın değilim, nefesim kesiliyor hemen.. dönüş yolu da bir kalabalık, bir kalabalık.. sıra beklerken oturacak yer yok, gidecek başka yol yok.. mecburen ayakta o sırayı beklemek zorundasın.. hani biraz bekleyeyim sıra azalsın desen, o da mümkün değil.. ve dönüşte teleferiğe sıkış pıkış sanırım 50 kişi bindik :) herhalükârda o manzarayı görmek muhteşemdi ki giderken aydınlık dönüş karanlık olduğu için ayrı bir güzdel oldu.. bol bol arap vardı.. hepsi birbirinden farklı.. arap bir aile bizimkilerden biriyle çok fena kapıştı, sıra kavgası..

***
geçen haftalardan birinde esleme gitmiştik.. ben oldukça geç kaldım tabi.. mmmh bir sofra kurmuş, bir kuş sütü eksikti.. bir de herkese özel, isim yazılı, süslü bir muffin vardı ama ben onu saklayıp millete göstereceğim derken bayatladı ve yenmez hale geldi :( eslemmm ondan bir daha istiyorumm, ama bu sefer yemek için, lütfeenn :) bu arada burdan kekik hanıma da bir notum var, rica edeceğim bana dair fotoları maille yollar mısın, bak senin yüzünden buraya ekleyemedim o güzelim muffini :p ellerine sağlık eslemcim, bizi çok güzel ağırladın maşallah.. ama sen çıtayı yükselttin iyice, ben davetimde senin kadar hazırlanabileceğimi pek sanmıyorum:)

4 yorum:

eslem dedi ki...

öncelikle genç anneye sabırlar diliyorum.. kardeşimizin de mekanı cennet olsun inşlh ..

ben bişey yapmadım siz gelip evimizi şenlerdirdiğiniz için güzelleşti herşey ;)
kekik hanıma ben de bi not iletiyorum bana da hiç foto yollamadı :)

reyhan dedi ki...

neymiş bu kekik yaf :P fazla çekemedim o gün biliyorsunuz ..

ben o muffinlerden yapmak istiyorum sözümde ! aslında bizimkiler biraz geleneksel tipler ya, belki de su böreğini süslemeliyim aynı şekilde :))

"benim bildiklerimi bilseydiniz az güler çok ağlardınız" buyuruyor ya hz.peygamber; zırvalayıp duruyorum işte. ben de etkisinden kurtulamadım hala hadisenin, duyuyoruz sadece dayanamıyoruz; Allah altından kalkamayacağımız imtihanlarla sınamasın, çok zor.

eslem dedi ki...

sen sözlen ben o muffinlerden yaparım sana kekikcim :)

sana da yapıcam yemek için meyracım tamam :)

hulofera dedi ki...

eslem; amin..
sen bi güzellik yapıp çağırmasaydın ;)
buarada sözümü aldım, istiyorum en yakın zamanda inşallah..

kekik; amin..

fotolar için many thanks şekerim :)