Pages


23 Ekim 2012 Salı

AFT

Eskiden daha sık başıma gelirdi. Son zamanlarda fazla yaşamıyordum, genetik olmasının yanında bilmiyorum beslenmekle ilgisi var mı ama öğrenciyken daha çok abur cubur yemek de sebep olabilir, diye düşünüyorum. Özellikle Z.Sare doğduktan sonra sağlıklı beslenme konusuna daha çok dikkat eder oldum. Çocuk faktörü ister istemez bizim de hayatımızı bir düzene sokuyor.

Geçenlerde alt dudağımın iç kısmında yine peydah oldu ve günlerce geçmek bilmedi. Ha geçti ha geçer diye beklerken iki haftaya yaklaşmıştı ki internetten araştırma hatasına düştüm. Detayına girmeyeceğim ama bir aft için dr.a gidecektim neredeyse. Eskiden daha çok çıkarken bile daha makul karşılıyormuşum olayı. Fazla bilmek de iyi gelmiyor pek çok zaman.

Sadede geliyorum :) Diş macunlarının bazısının ağız yaralarına daha çok zarar verdiğini okudum, karbonatla fırçaladım bir iki gün dişlerimi ve sonuç harikulade. Gittikçe yayılan, neredeyse konuşmamı bile zorlaştıran yara iki günde geçti çok şükür. Kısacası tavsiye edilir.

Bu vesileyle;
takip ettiğim bir dr.un twitlerinden birinde şöyle bir şey okumuştum:

"ÖNEMLİ: Antibakteriyel sabun,diş macunu ve ağız yıkama solusyonlarının içinde bulunan triclosan maddesi kaslara zarar verdiği tespit edildi!"

Evet, gerçekten önemli!!!

10 yorum:

firdevs dedi ki...

Ben neredeyse uc yildir parodontax isimli dis macununu discimin tavsiyesiyle kullanmaya basladim . bu macun diger macunlar gibi tatli degil ve onlar gibi kopurmuyor . dis etlerimde eskiden cok cabuk kanardi , artik kurdanla filan cabalayip kanatmazsam pek kanamiyor . ama ben de aklimdan karbonat kullansam daha mi saglikli olur diye dusunuyorum :)

hulofera dedi ki...

hmm, bu parodontax'ı öğrendiğim iyi oldu ama sürekli kullandığımız şeylerle ilgili bir zarar ortaya çıkıyor sanırım en iyisi karbonat gibi doğal şeyler kullanmak ;)

amor fati dedi ki...

benim de eskiden agzimda cok fazla cikardi aft, simdilerde tekrar basladi. karbonatla dis fircalamayi hic denememistim acikcasi, kabartma tozu ile fircalasam ayni etkiyi yapar mi acaba :))
ben de kenacort a oral pomad diye bi krem kullaniyorum. aftin sizlamasini aliyor, iyilesmesini de hizlandiriyor.

hulofera dedi ki...

belli bir dönemimi oluyor bu aftların acaba :) denedin mi, iyi geldi mi ?

amor fati dedi ki...

Uzman tvdeki doktora göre en büyük nedeni stresmis :) tez yüzünden kafayı yediğim göz önüne alınırsa makul gibi geldi bana :)) kabartma tozunu denemedim ya köpürür falan diye, kreme devam :) bi tanesi tam iyileşirken yanağımın içini ısırdım. Simdi de orası aft oldu :(

amor fati dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
hulofera dedi ki...

evet benim de öğrenciyken çok olurdu :)

hea ben karbonatı kasdetmiştim, sana yolliim oralarda karbonat bulunmuyorsa ;)

ben de bir ara yanağımı üstüste o kadar çok ısırdım ve yara oldu ki, sonunda izle birlikte orada minik bir delik kalmıştı ve baya bir süre de geçmedi:))

Allah tezinde gayret kuvvetle birlikte başarı da versin inşallah..

amor fati dedi ki...

Amin diyorum ilk once, cok saolasin. Insallah, insallah :)

Karbonati bulurum sanirim ya, Turk marketine gitmem lazim yanniz :)) Bulamazsam haber veririm ;p

Sevcan Ozturk dedi ki...

bende de cikti iki gun once. cok kotu bir sey. tahminimce dis macunu tetikledi.

hulofera dedi ki...

geçer inşalah, en kısa sürede.. çok can yakıyor..